utorok 11. októbra 2016

Srdce..k rodnej hrudi prikované..


..Len si prajem zachytiť zopár krásnych chvíľ z miesta, na ktorom som ešte nikdy nebola,a nevedela som výjsť z údivu..Toľko krás máme na tom našom Slovensku a žije v ňom i mnoho úspešných ľudí, ktorí ak si niečo zaumienia, idú ako parný valec vpred a nechávajú za sebou výsledky v podobe ohromnej práce..Umelci vinári.. tak by som nazvala, tých, čo sa starajú o celú cestu vína, od zberu hrozna až po naplnenie fliaš s etiketou, na ktorej je meno, čo má cveng..Pozerala som na to všetko sediac na lavičke, kde bol vinohrad zaliaty slnkom a tie plody vyhrievali sa v dedinke Malá Tŕňa na Tokaji.. Nevyznám sa.. tak ako  možno niekto nepozná noty v hudbe, no ak začuje pieseň, ktorá sa mu páči,  srdce zrazu pookreje.. nepoznám reč vinárov. ..Bola som len oberať hrozno.. Však začula som tóny chuti niekoľkých odrôd, ktoré zaznejú najlepšie vďaka akejsi alchýmii ktorú len  ľudské ruky, um a láska, dokážu vytvoriť.. Tej porozumie každý ..

..Dážď.. slnko... melódia rozplynie sa v chuti na jazyku, každý rok je iná   .... Podľa tej slovenskej prírody, podľa toho ako sa rozhodne Ten hore, čo dáva pozor i na počasie v nás..Chcela by som pochopiť, možno vedieť čítať noty v chuti..vedieť oceniť tú prácu ľudských rúk..naučiť sa hlavne, ten život vychutnávať.. Zbierala som hrozno.. a tak pekná práca to bola.. každý strapec musel prejsť rukami.. Aká blízka podobnosť vznikla mi s hudbou.. ďalší kúsok krásy, umenia.. niečo čomu treba venovať pozornosť..Som rada, že som mohla spoznať hudbu umelcov vinárov, pretože v ich práci dajú sa nájsť Variácie na tému Zeme ..neba i všetkých živlov.. zlato tekuté..dá sa vliať do dreva.. Buďme hrdí na našu malú krajinu rôznorodú, láskavú, kde zem je úrodná.. nuž skúsiť.. vychutnávať..






 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára